16 Ekim 2010 Cumartesi

PUF PUF POĞAÇA:)

 Geceden uyku moduna aldım poğaça hamurumu,sabah kahvaltısına eşlik etmesi için,her türlü iç malzeme ile kullandığım bu hamur herçekten her seferinde başarılı oluyor.Bazı poğaçalar kabarmaya biliyor.Ya benim elimden yada malzemesinden.Ama oda sıcaklığı bile etkili oluyor buna eminim.



 1 yumurta,1çay bardağı süt(ılık),1çay bardağından biraz az sıvıyağ,1tatlı kaşığı tuz,1 küçük paket toz maya,alabildiği kadar un,üzeri için 1 yumurtanın sarısı






Bütün malzemelri yoğurma kabımıza alıp ılık su ile yoğuralım.Ele yapışmıycak şekilde yumuşak bir hamur elde edelim.Kabarması için uyku moduna alalım.Diğer tarafta iç harcımızı hazırlayıp,hamur kabardıktan sonra istediğimiz gibi şekil verip yumurta sarısını sürdükten sonra 180 derelik fırınımızda kızarana dek pişirelim.   Hepinize güzel bir hafta sonu diliyorum.








10 yorum:

  1. Bu havalarda sıcacık bir çayla en güzel gidecek yiyeceklerden,poğaça.Puf puf ne tatlı olmuşlar:)
    Mutlu haftasonları dilerim
    Sevgilerimle ;)

    YanıtlaSil
  2. Kalp kalbe karşıymış canısı,ben de kızımla tarif bakmaya geldim ve poğaçanı beğendik,beslenmesine yapacağız,bu arada ben anamurdan Ayşegül,yakınmışız,bir gün görüşebiliriz umarım,annene hürmetler,sevgiler
    http://cafemis.com
    http://cafemis.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. hım
    puf puf ellerine sağlık arkadaşım :))
    fincan takımında pek bi güzlmiş
    bunla çay içip yanındada puf poğacalar ne güzel olur.
    Sevgiler canım iyi haftasonu dilerim....

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel kabarmış gerçekten.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. nefis görünüyor canım,bencede senin ellerinin lezzetinden kaynaklanıyor..
    bende denemiştim ama aynı lezzeti tutturamamıştım...
    resimlerde çok hoş...
    sevgiler şekerim..

    YanıtlaSil
  6. gerçektende pufidik olmuşlar
    eline sağlık canım
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık puf puf harika görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  8. Arkadasım yıne dokturmussun : ) Ellerıne saglık!
    Sorma bende 8 sene once ayrıldım Sakaryadan orada dedemler her yaz koye ve yaylaya cıkarlardı, kar yagıncaya kadar kalınırdı. Oyle guzel olurdukı. Hala cok ozlerım bende. Eskıler pek kalmadı, vefat eden cok oldu..Sonra ıs guc cok sık gıdılmıyo artık. Gıtsekte yaylaya cıkmaya vakıt olmuyokı. Ama muhakkak vakıt ayırmalı, hele bebıs bıraz buyusun : )

    YanıtlaSil
  9. Canım benim,al tabiki,ben paylaşım için açtım sitemi,kızını ve anneni öp benim için,ördüklerinin resimlerini gönderirsen senin adına yayınlarım,her şey gönlünce olsun...

    YanıtlaSil
  10. hımm..nefis görünüyorlar..ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil